Jag badar, alltså finns jag

"What art makes us see, and therefore give us inte the forms of 'seeing', 'perceving' and 'feeling' ... is the ideology from which it is born, in which it bathes, from which it detaches itself as art, and to which it alludes."

... jodå, ett citat av Louise Althusser får inleda mitt återinträde i bloggsfären! (Jag gillar särskilt hur konsten badar i sin ideologi.) Jag sitter här och känner mig fortfarande så fånigt hel och harmonisk efter kvällens yogapass där vi ivrigt sökte komma i kontakt med våra sanna jag och öppna våra hjärtan, och jag lovar; mitt hjärta är fortfarande alldeles för stort för min oansenliga bröstkorg och vill bara vräka ut sig över världen. Så i väntan på ett bättre tillfälle äter jag en kryddostmacka och genrebestämmer (vad vill ni, genrer!?) Little Miss Sunshine som en progressiv komedi.

Nu - Twin Peaks
Imorgon - hälla kärlek över världen

Kommentarer
Postat av: la mamma



Fröken Valross <3 Välkommen tillbaka, hjärta å allt :)

2011-11-15 @ 09:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0