Fördomar, härliga fördomar

Mina småbröder sitter och snackar vid köksbordet och ämnet är minsta brorsans klasskompisar:

- Alla hästtjejer gjorde bara sån där ridningsskit
- Men turken då, vad gjorde han?

Här tittar jag upp och frågar nyfiket:

- Turken? Vem är turken?
- Det går en turk i hans klass, han är typ asgammal, svarar mellanbror fort
- Va? Gör det? Var kom han ifrån?
- Typ Serbien, men han...
- Då är han ju inte turk. Jag tyckte du sa att han var turk?

Mellanbror ignorerar mig och frågar ivrigt lillebror:

- Öh, du måste kolla om han har raketgevär!
- Hur ska han kunna kolla om han har raketgevär? Och varför skulle han ha det? invänder jag, varpå mellanbror otåligt utbrister:
- Men alla talibaner har det!
- Men han var ju serb! Varför skulle han vara taliban?
- Han har ju skägg!

Aha. Just det.

Google bilders definition av taliban





Kommentarer
Postat av: Moster

Oj oj, ni har alltså en taliban i familjen ...

2011-04-20 @ 17:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0