Antons häftiga punkväst Vol.1

Igår när vi gick till Antons fest gick vi förbi några hårdrockspojkar i en park. Såna där med långt vackert hår och jeansvästar fulla med tygmärken, som sitter och dricker öl med en bergsprängare på högsta volym. Ungefär hur söta som helst. Ett litet park-Sweden Rock, och jag bara kände hur jag ville gå framt till dem och vara med;nåla fast en Dio-patch på min jeansjacka; klippa av ärmarna lite snabbt, slå dit några nitar; och lägga mig ner där i gräset och känna mig hemma.

Hur som helst, slutade kvällen med att jag kom på att jag skulle ha Antons häftiga punkväst över min egen jacka när jag skulle bege mig tillbaka till stan. Minns att jag fick en liten genomgång av vad allting på den betydde innan jag skulle gå (för att säkerställa att det inte var något som jag misstyckte till; för man kan ju inte gå runt och inte stå för det som står på en .. menar jag), även om jag inte riktigt minns allt nu.

Onkel Kånkels gyllene tider

Könsrocken pionjärer, har jag lärt mig. Bandet bestod av hjältarna Onkel Kånkel, CP-Sven, Epilepsi-Kurt, Stomi-Bertil och Arne Tammer

 

Gore beyond necropsy

ja, gore betyder ju typ.. "genomborra" eller "sätta kil i".. påla, kanske? Och necropsy är obduktion.. men det är visst ett japanskt grindcore-band också. Och passiv dödshjälp är en alldeles för kompex moralisk fråga för den här tiden på dagen

(och antagligen ett harcore-band från Gävle)

 

Rosa ätpinne liksom, baske mig vad rätt!

"Abolish... capitalism... vad står det mer..? smashing the state..? Ah, men det kan jag gå med på"

Nitarna!!

A.C. Anal cunt. Hmm. Fattar liksom inte. Är det ett band?

Haha. Det ÄR ett band. Som bland annat har gjort:

Hitler Was a Sensitive Man

I Sent Concentration Camp Footage to Americas Funniest Homevidoes

Everyone Should Be Killed

 

 

Jag har lust att gå på söndagspromenad till Wadköping i Antons häftiga punkväst :)





Kommentarer
Postat av: la mamma



Hårdrockspojkarna <3



Och att det finns punkvästar. Respekt.

2011-04-14 @ 07:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0